HTML

Gyermeknevelési elvek a gyakorlatban

Naplómban arról írok, hogyan alakulnak egy energiabomba kisfiú és szerető, a gyermeknevelést tudatosan művelő szülei hétköznapjai...

Friss topikok

Linkblog

Dühroham 2

2013.01.30. 14:35 diridongo

Na, ma alkalmam adódott kipróbálni amit 2 napja megbeszéltem előre a kisfiammal - hogy ti. ha dühös lesz, az ölemben fogom őt tartani úgy, hogy lecsillapodjon.

Mondanom sem kell, hogy kiabált: "Anya, nem így beszéltük meg, ez túl szoros, ez túl szoros!!"

Mint egy tankönyvből kilépett mintaanyuka megkérdeztem kedvesen - akkor mutasd, hogy lenne jó neked?

Na, erre elszaladt. Viszont nem borogatta a székeket.

Felszaladt az emeletes ágyának a tetejére. Én meg hagytam. Benéztem, láttam, hogy tk. elbújt előlem - és csendben lapít. Mondtam neki, én várok rá, ohgy mikor indulhatunk.

Időre kellett volna valahol lennem... De gondoltam, egyszerre nem lehet helyből olyan nagyot ugrani, hogy ne is dühöngjön, meg el is tudjunk időben indulni. Egyszerre csak egy dolog.

És, hát gondoltam, végül is nem egy nagy tragédia, ha hurcolom őt is magammal egy kicsit (orvoshoz! fizioterapeutához! aki megkezelte a fájós lábamat!) -  Legalább megtanulja, hogy annak is vannak következményei, ha ő nem akar időben elindulni...

Mégiscsak unalmasabb anyára várni, mitn az oviban játszani a társakkal...

Tehát ledőltem a kanapéra és vártam, hogy előmerészkedik.

Úgy is lett. A dühe már elpárolgott, a konyhában kent magának egyedül egy szelet kenyeret!! - azt rágcsálta ráérősen, amikor bejött hozzám.

Ezek után szépen türelmesen elindultunk.

Szép türelmesen végigvárta a kezelésemet, kérdezgette a fizioterapeutát, hogy mi micsoda - aztán dolgaim végeztével  jókedvűen elbúcsúztam tőle az oviban. :)

Szólj hozzá!

Címkék: nevelés türelem dühroham szülői felelősség

A bejegyzés trackback címe:

https://andreasjan.blog.hu/api/trackback/id/tr615052014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása