HTML

Gyermeknevelési elvek a gyakorlatban

Naplómban arról írok, hogyan alakulnak egy energiabomba kisfiú és szerető, a gyermeknevelést tudatosan művelő szülei hétköznapjai...

Friss topikok

Linkblog

szobatiszta a gyerekem!

2010.09.03. 16:42 diridongo

Hihetetlen, de így van!

Kis lusta dög volt még itthon a nagyfiú 10 nappal ezelőtt is! Kérdésemre: kell vécére menni? rendszerint nagy "neeeeeeem!!" volt a válasz, majd kisvártatva már rottyantott is a gatyájába nagy röhögve az én édes kisfiam.

A 10 napos nyaraláson azonban elhatároztam, most fülön csípem őkegyelmét, és megtanítom vécére menni...

Sejtettem én már régóta, hogy az egyetlen dolog, ami őt visszatartja attól, hogy elszaladjon a vécére, az, hogy rettentően elfoglalt!!! Egész egyszerűen: Nehéz abbahagyni a játékot!!

Mondtam is neki: nézd csak, ez a kisvonat itt megvár téged!

És amilyen édes a kis huncutbogár, most ő maga mondja már - ez megvár! - és szalad a vécére!! :)

A processus rém egyszerű volt: vettem egy mély levegőt, és kihasználva végre a meleg, napsütéses időt, nem adtam rá pelenkát nappalra - jöjjön, aminek jönnie kell, bele a kis alsónadrágba, vagy hát szanaszét a kertbe - csak az anyukám meg ne lássa ... :)

Eltartott egy-két napig, amíg tudatosult kisfiunkban, hogy most akkor mi is történik, ha ő úgy érzi belül, hogy most valami jönni fog, és megérezni, hogy milyen is az, ha az a dolog már kinn van.

Harmadik napon már önállóan szaladt ki a kertbe,  hogy meglocsolja a füvet - arra nem gondolt a kis hebehurgya, hogy hát a kis nadrágot is le kéne tolni!

Negyedik nap meg már a vécét is megtaláltuk időben, és a kis gatyát is le tudtuk tolni időben!

A nyaralásból hazafelé nagy bátran már csak kis alsónadrágban jöttünk!! És nem csalódtam - bizony, időben szólt, hogy pisilni kell!

A szobatisztaságra nevelés magyarul nem ördöngösség.

Ha jól sejtem, a legtöbb gyermeknél a 3. születésnapot megelőző vagy követő nyáron meleg időben egy hét alatt beáll a dolog, ha nem lett másképp nagyon elrontva...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://andreasjan.blog.hu/api/trackback/id/tr552269298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diridongo 2011.01.19. 13:41:40

Nem, persze nem szobatiszta...
3 éves elmúlt, és még nem az.
Itt ahol élünk, ezt egyáltalán nem erőltetik.

megkérdeztem szakértőket is, azt mondták, nyugalom, csigavér, várjak.

hát én várok, türelmesen.
most elkezdtünk vécére járkálni, szokás szerűen, reggel és este. ez kezdésnek talán jó. most már nem annyira tiltakozik...
aranyos kis könyvecskét is vettem megint, ismét a korosztályának megfelelőt. kis szupermaci matricákkal! - akik már tudnak egyedül is vécére ülni!! :)
süti beállítások módosítása